ELER Hydralic pakub alates augustist kõigile soovijatele AdBlue tankimise võimalust 24 h. AdBlue tankla asub Kundasse sissesõidul Selja tee 11 ELER Hydraulic maja kõrval. AdBlue tankimiseks vajab klient vastavat kaarti, mida on võimalik soetada ELER Hydralic poest avatud E-R 08.00-17.30. Oma soovist võib teada anda telefonil +372 327 0945 või e-posti aadressile
Mis on AdBlue ja miks peaks seda sõidukitel kasutama
Saavutamaks nõutud kahjulike ainete tasemed heitgaasides (Euro-4, Euro-5, Euro-6), on peaaegu kõik veoautod ja rasketehnika valitud SCR-tehnologia järgi (Selective Catalyic Reduction).
SCR tehnoloogiad põhinevad AdBlue lisamisel väljalaskeprotsessi, tekitades keemilise reaktsiooni, mille tulemusel muutuvad kahjulikud ained (NOx ) mittekahjulikeks – lämmastikuks ja veeks. Nimetus AdBlue® on Saksamaa Sõidukitootjate Assotsatsiooni (Verband der Automobilindustrie / VDA) poolt registreeritud kaubamärk – teaduslikult tuntud kui uurinvesilahus AUS-32. AdBlue nimetuse kasutamine on võimalik vaid kui toode vastab ISO 22241-1 nõudmistele ning omades VDA luba.
Eestis on üha enam spetsialiseerumata ettevõtteid, kes püüavad ise toota analoogset karbamiidlahust , mis aga ei pruugi vastata kvaliteedinõuetele. Kasutades madala kvaliteediga tooteid, võib auto katalüsaator kattuda lubjakihiga, mille taastamine võib lõpp-kokkuvõttes minna teile maksma enam kui tuhat eurot. Vale uurealahuse kasutamine on analoogne lahjendatud AdBlue või suisa vee kasutamisega. Sõites aga tühja AdBlue paagiga, ummistub katalüsaator paratamatult tahmast.
Keskmine AdBlue kulu on 1,5 liitrit 100km kohta. Autodel, mis vastavad Euro-4 standardile, on see 4% ning Euro-5 vastavusega autodel umbes 6% kogu kütusekulust. On ka väliseid faktoreid, mis mõjutavad AdBlue tarbimiskulu: nendeks on küttekvaliteet, mootori jõudlus. Käesoleval hetkel on kõikides registreeritud veoautodes spetsiaalne diagnostiline töövahend (OBD), millega saab kontrollida heitgaaside toksilisusnäitusid. Need süsteemid hoiatavad autojuhte, et kütusepaagis on AdBlue vedelik otsa saanud. Kui juht jätkab sõitu ilma AdBlued lisamata, lülitab diagnostikasüsteem sisse mootori pöördemomendi piiraja, mis võimaldab mootoril saavutada vaid 60% maksimaalsest pöördemomendist, ning salvestab ka andmed ilma AdBlueta liikumiseta.
AdBlue kasutamine optimeerib mootori jõudlust, vähendab eralduvate heitgaaside hulka ning vähendab kütusekulu. Küttekulu vähenemine ulatub keskmiselt 5%-ni. Samuti on täiendavalt võimalusi kokku hoida kaugteeautojuhtidel, kuna AdBlued kasutavad veoautod saavad Euroopa Liidus kiirteemaksudelt soodustust.
AdBlue vedelik on ohutu nii inimestele kui ka loomadele. See on mittemürgine, samuti ei ole ta ka plahvatusohtlik või süttiv. Alla –11°C temperatuuride puhul vedelik kristalliseerub, ent see ei mõjuta tema edasist kasutamist. Kui sõiduk käivitub, sulab vedelik taas ilma kvaliteeti rikkumata. Vedeliku sattumisel nahale tuleb määrdunud kohta pesta rohke veega. Vedeliku allaneelamise korral tuleb juua rohkelt vett ning pöörduda arsti poole. (Allikas: Premium Kaubandus OÜ)